https://bala24.com/
فاطمه عمرانی

22

مقالات

5

بازخورد

اینستاگرام

امنیت پیچ اینستاگرام خود را چگونه برقرار کنیم ؟

چند وقتی میشه که هر صفحه اینستاگرامی سلبریتی های ایرانی,از ورزشکار گرفته تا بازیگر و خواننده رو که باز میکنه آدم یک عبارت گنگ به اسم مسئول امنیت پیج : ...@ رو میبینه توی بیوی پیج


امنیت پیچ اینستاگرام خود را چگونه محافظت کنیم ؟

 

 

امروزه اکثرا افراد سلبریتی برای حفاظت از پیچ خود و دسترسی ندادن به هکر ها این روش انجام می دهند یک مسئول پیچ اینستاگرام برای صفحه خود انتخاب کند.

آن ها در واقع فکر می کنند که با  انتخاب کردن مسئول پیچ اینستاگرام از پیچ آنان محافظت می شود یا دور از دست هکر ها است.

ولی اینگونه نیست افرادی که با نام  مسئول پیچ اینستاگرام فعالیت خود را آغاز می کنند آن هم با فالوورهای بالا این افراد از راه روش کلاهبرداری و شیادی را خوب یاد گرفتند . حتما الان این سوال براتون پیش اومده که چرا چه گونه ؟

پس با ما در ادامه این مقاله باشید.

 

 

این افراد که خود را مسئول پیچ اینستاگرام سلبریتی ها می دانند با اطلاعاتی که شما به آنان می دهید بیشترین استفاده ممکن را می کنند و شما هستید که این اجازه رو به آنان می دهید که از شما کلاهبرداری و سواستفاده از پیچ خود کنند.

 

همانگونه که در مقاله های قبل گفتیم که فیسبوک مالک واتساپ و اینستاگرام است فیسبوک با این امر که افراد مشهور و معروف برای پیچ خود مسئول پیچ انتخاب می کنند مخالفت کرده و به همچین افرادی لقب سود جو گذاشته است که از بی آگاهی مردم سو استفاده و کلاهبرادری های بسیاری می کنند.

 

ما اصلا منکر هک شدن پیچ اینستاگرام نمی شویم. اما این هک شدن به دلیل ضعف یا در اختیار گذاشتن اطلاعات پیچ توسط صاحبان قرار می گیرد.

که صاحبان پیچ در حفاظت از اطلاعات شخصی خود کوشا نبودند و نقطه ضعف هایی از خود نشان دادن به افراد سود جو.

 

 

ما در این مقاله قصد داریم 17 روش که شما با رعایت آن از امنیت پیچ خود محافظت کنید.

 

  •  روش اول ( انتخاب یک پسورد پرقدرت و توانا )

بیشتر افرادی که تازه به دوران رسیده اند پیچ هارو هک می کنند و آن پیچ ها به دلیل نداشتن پسورد های مناسب و توانا نبودن پیچ است.

برای داشتن یک پسورد توانا و دارای قدرت بالا باید این مراحل زیرا را رعایت کنید:

حداقل از 8 کارکتر باید استفاده کنید.

  • در آن 8 کارکترباید از حروفات بزرگ و کوچک استفاده کنید و علاوه بر این از اعداد و علامت هایی مانند @ ؟ ! استفاده شود.
  • پسورد شما باید با پسوردهای سایر اکانت شما متفاوت باشد و یکی نباشد به عنوان مثال ( پسورد ایمیل شما نباید با پسورد های دیگر اکانت های شما یکی باشد )

 

 

 

 انتخاب یک پسورد پرقدرت و توانا

 

 

 

  • روش دوم ( به صورت مرتب پسورد اینستاگرام خود را تغییر بدهید )

البته که این روش بیشتر بر این دلیل است که چند نفر شما رو فالوو کرده است . باید به صورت مرتب پسورد خود را تغییر بدهید به عنوان مثال شما اگر در طول ماه 4 بار پسورد خود را تغییر بدهید هم از یه طریقی به امنیت پیچ خود کمک کرده اید و از راه دیگر از خطرات مانند هک شدن دور از دسترس آنان هستید.

 

بعضی از مواقع اینستاگرام از شما می خواهد که ایمیل خود را ارسال کنید تا بتواند پسورد شما رو تغییر بدهد. فقط دقت کنید که این پیام هشداردهند از منوی Security و یا  Email from instagram اتفاق می افتاد.

از انجایی که در  اوایل این مقاله گفتیم که هکر ها روش های جدیدی را یاد گرفته اند که به پیچ ما آسیب برسانند و یا کلاهبرداری کنند این کار هم یکی از روش های آنان است.

که خود هکر ها با ارسال کردن ایمیل به صاحبان پیچ خود را ایمیل های رسمی اینستاگرام معرفی کردند. و از آنها می خواهند که پسورد های فعلی خود را تغییر بدهند و پسورد جدید را ایمیل کنند.

 

 

 

به صورت مرتب پسورد اینستاگرام خود را تغییر بدهید

 

 

 

  • روش سوم ( پسورد پیچ خود را به هیچکس ندهید و از اطلاعات پیچ خود را محرمانه نگهدارید )

قطعا این مورد رو همه کاربران اینستاگرام می دانند و می دانید که پسورد پیچ خود را نباید به هیچکس بدهید و نباید با گوشی دیگران وارد اکانت پیچ خود شوید.

 

 

پسورد پیچ خود را به هیچکس ندهید و از اطلاعات پیچ خود را محرمانه نگهدارید

 

 

 

  • روش چهارم ( پیچ خود را به ایمیل خود و یا شماره تلفن خود اتصال کنید )

به یاد داشته باشید برای اینکه پیچ شما از لحاظ امنیتی حفاظت شود باید موقع ساخت اینستاگرام از شماره تلفنی که پاسخگو هستید استفاده کنید و یا ایمیلی که از آن استفاده می کنید استفاده کنید.

و حتما از این دو روش استفاده کنید و فقط از یکی از آن دو روش استفاده و دلخوش نکنید که پیچ شما از امنیت بالایی را دارا است.

 

 

پیچ خود را به ایمیل خود و یا شماره تلفن خود اتصال کنید

 

 

 

  • روش پنچم ( در صورتی که اینستاگرام خود را در کامپیوتر یا مرورگر های دیگر دارید باید لاگ اوت کرده باشید بعد از اتمام کار خود )

تا حالا شاید برای شما هم این اتفاق افتاده است که ممکن باشد که اکانت خود را در کامپیوتر یا لپ تاب خود وصل کنید که بتوانید کار خود را انجام بدهید ولی نباید فراموش کرد بعد از اتمام کار خود اکانتی که در لپ تاب دارید را لاگ اوت کنید.

 

 

 

در صورتی که اینستاگرام خود را در کامپیوتر یا مرورگر های دیگر دارید باید لاگ اوت کرده باشید بعد از اتمام کار خود

 

 

 

  • روش ششم ( فعال سازی تایید دو مرحله ایی )

روش ششم یکی از روش های مهم است که همه کابران می توانند از آن استفاده کنند فقط کافیست از منوی Security و رو گزینه Two-factor authenticationکلیک or authenticationفیست که همه کابران می توانند از  اکانتی که در لپ تاب دارید را لاگ اوت کنید.

وصل کنید که بتوانید کار خود را کلیک کنید تا وقتی کسی خواست وارد پیچ شما شود از طریق یک کد یکبار مصرف که برایتان ایمیل و یا اس ام اس می شود.

 

 فعال سازی تایید دو مرحله ایی

 

 

 

  • روش هفتم ( روی لینک های ناشناس و نا معتبر به هیچ وجه کلیک نکنید و وارد سایت نشوید )

برای اینکه پیچ اینستاگرام شما از امنیت بالایی برخورد دار باشد باید خیلی احتیاط کنید چون به هر روش ممکن احتمال داره افراد سودجویی پشت پرده حضور داشته باشند یا کار آنان باشد.

لینک های ناشناس به هیچ وجه قابل اعتماد و اطمینان نیستند . بسیاری از این لینک های ناشناس هکر ها تاسیس کردند که از این روش بتوانند اطلاعاتی از شما دریافت کنند و آسیب برسانند به اکانت شما این هم یکی از روش هایی که در قسمت بالا اشاره کردیم که خوب بلدن که از بی آگاهی مردم سو استفاده کنند.

 

 

 

 روی لینک های ناشناس و نا معتبر به هیچ وجه کلیک نکنید و وارد سایت نشوید

 

 

  • روش هشتم ( اکانت خود را شخصی یا Private  کنید )

یکی از روش هایی که سطح امنیت پیچ را افزایش می دهد خصوصی کردن یا شخصی کردن اکانت اینستاگرام است . شما وقتی حساب کاری خود را Private  کنید فقط افرادی که جز فالوورهای شما است می توانند اطلاعاتی که داخل پیچ خود قرار دادین را ببینند.

چگونه می توانیم پیچ خود را Private  کنیم ؟

مراحل زیر را انجام بدهید:

  • وارد قسمت Private شوید
  • گزینه Private Account

 

 

Private

 

 

 

  • روش نهم ( دانلود اینستاگرام از سایت های معتبر)

یکی از مواردی که باید به آن توجه خاصی داشت دانلود اینستاگرام از سایت های معتبر است . همانطور که می دانید امروزه بسیاری از سایت ها این قابلیت را به کاربران خود می دهد که نرم افزار اینستاگرام را دانلود کنند . ولی اگر سایت نامعتبر و لینک ناشناس داشته باشد می توانیم با اطمینان کامل بگیم که این هم یکی از روش های افراد سود جو است که می خواهند از هر طریقی که باشد وارد حریم شخصی ما شوند.

 

 

دانلود اینستاگرام از سایت های معتبر

 

 

 

  • روش دهم ( همیشه اینستاگرام خود را آپدیت کنید )

اینستاگرام هم مثل نرم افزار های دیگر هر 2 ماه الی 3 ماه آپدیت می شود که باگ هایی که دارد را برطرف کند.

و اینکه ما همیشه آپدیت باشیم خیلی کمک می کند که پیچ ما سالم و محافظت شده باشد .

چرا باید بروزرسانی کنیم ؟

چون هر نرم افزاری باگ های خود را دارد و چه بسا این باگ ها مشکلاتی برای امنیت اکانت خود انجام می دهد و بسیاری از این آپدیت ها موارد جدیدی را اضافه می کند که مورد جذابیت و محبوبیت قرار بگیرد.

 

 

همیشه اینستاگرام خود را آپدیت کنید

 

 

 

  • روش یازدهم ( امنیت تلفن همراه )

حفظ امنیت تلفن همراه نقش مهمی در بالا بودن سطح امنیت پیچ خود می باشد . همانگونه که اطلاعات گوشی خود را امن نگه می دارید باید برای حفظ امنیت گوشی خودتان هم کوشا باشید. سعی کنید گوشی خود را دور نگهدارید از دزدیدن گوشی و یا افتادن از دست یا ضربه زدن و...

 

 

 امنیت تلفن همراه

 

 

 

  • روش دوازدهم ( استوری دوستان صمیمی یا Close friends))

استوری Close friends برای دوستان صمیمی است . Close friends  شباهت زیادی به مخفی کردن استوری دارد ولی در مخفی کردن استوری ما انتخاب می کردیم که چه کسانی استوری ما رو نبینند ولی با این تقاوت که در قسمت Close friends ما انتخاب می کنیم چه کسانی استوری ما رو ببینند. و این روش باعث ایجاد امنیت در پیچ ما می شود .

 

 

 

Close friends

 

 

 

  • روش سیزدهم ( ریمو کردن فالوورهای مشکوک به افراد سود جو)

برخی از پیچ ها که شما رو دنبال می کنند ولی به نظر میرسد که مشکوک باشند یا پیچی است که پشت پرده آن افراد هستند که می توانن به پیچ شما نفوذ پیدا کنند و آن را هک کنند.

برای همین اینستاگرام قابلیت ریمو و حذف کردن آن اکانت در جز فالوورهای شما را می دهد.

که این روش به منظور یکی از روش های حفظ امنیت مورد استفاده کاربران قرار گرفته است.

 

 

 

ریمو کردن فالوورهای مشکوک به افراد سود جو

 

 

 

  • روش چهاردهم ( بستن به اشتراک گذاری استوری )

شما شاید علاقه ایی نداشته باشید که کاربران خود استوری شما رو برای دیگران به اشتراک بگذارند علاوه بر این کار این روش امنیت پیچ شما رو کاهش می دهد و موجب این می شود که افرد غریبه وارد پیچ شما شوند و محتوایی که در اکانت خود قرار داده اید را مورد مشاهده آنان قرار بگیرند.

 

 

بستن به اشتراک گذاری استوری

 

  • روش پانزدهم ( مسدود کردن اکانت هایی که ایجاد مزاحمت می کنند )

برای اینکه بتوانید در اکانت شخصی خود با خیال راحت و آسوده فعالیت کنید باید افراد مزاحم را از خود و اکانت شما دور باشند.

به عنوان مثال : زیر پست شما فردی کامنت توهین آمیزی گذاشته است و اون کامنت باعث ناراحتی شما و عصبانیت شما شده است . اینستاگرام کار را برای شما راحت تر کرده است با بلاک کردن یا ریپورت کردن می توانید آن فرد را از خود و محتوا داخل پیچ شما دور نگه دارید و هیچ دسترسی به اکانت شما ندارد.

 

 

مسدود کردن اکانت هایی که ایجاد مزاحمت می کنند

 

 

  • روش شانزدهم ( توجه کردن قوانین اینستاگرام برای افزایش امنیت پیچ اینستاگرام )

چند مورد را اگر دقت کنید و رعایت کنید می توانید امنیت پیچ اینستاگرام خود افزایش دهید.

باید این چند مورد را انجام بدهید :

  1. بسیار از حد فالو و انفالو کنید
  2. بسیار از حد لایک و کامنت بزارید
  3. بسیار از حد پیام در دایرکت بفرستید

 

 

  • روش هفدهم ( حفاظت از اطلاعات پیچ خود )

و در آخر باید دقت کنیم که هیچوقت اطلاعات شخصی اکانت را به دیگران ندهیم چون از اطلاعات پیچ شما سو استفاده می کنند و آسیب میرسانند به پیچ شما .

پس بهتر است همیشه حریم شخصی خود را محافظت کنید و اجازه ندهید به دیگران که وارد حریم شخصی شما شوند.

 

امضا : نمونه امضا

تاریخ : 1402/07/27

عنوان ویدیو

عنوان مقاله ها