https://bala24.com/
فاطمه عمرانی

22

مقالات

5

بازخورد

اینستاگرام

نوت اینستاگرام چیست و چگونگی استفاده از آن

نوت اینستاگرام یک ویژگی جدید در اینستاگرام است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا نوت‌های کوتاه و مختصر به صورت عمومی یا خصوصی به اشتراک بگذارند. این نوت‌ها می‌توانند شامل متن، عکس، یادداشت‌ها یا اطلاعات دیگر باشند و به مدت ۲۴ ساعت قابل مشاهده باقی می‌مانند. این ویژگی امکان ارتباط نزدیک‌تر با دنیای کاربران و به اشتراک گذاری محتوای کوتاه و خلاقانه را فراهم می‌کند.


شاید متوجه جملات کوتاه بالای پیام های دایرکت اینستاگرام شده باشید.در 13 دسامبر، این پلتفرم از راه اندازی ویژگی جدیدی به نام نوت "notes" در اینستاگرام خبر داد که آن را "روشی جدید برای به اشتراک گذاشتن افکار خود" توصیف کرد.

ویژگی جدید اینستاگرام به کاربران این امکان را می دهد که ایده ها، افکار، اخبار و برنامه های خود را مستقیماً با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند. در این مقاله به شما خواهیم گفت که نوت اینستاگرام چیست و چگونه می توانید از آنها برای افزایش تعامل با فالوورهای خود استفاده کنید.

نوت اینستاگرام چیست؟

ویژگی یادداشت های اینستاگرام شامل جملات یا یادداشت های کوتاهی است که در بالای پیام مستقیم برای فالوورها یا دوستان نزدیک (Close friend) ظاهر می شود. هر جمله حداکثر می تواند 60 کاراکتر باشد و مانند استوری های اینستاگرام پس از 24 ساعت ناپدید می شوند.

ویژگی نوت اینستاگرام مشابه سرویس های پیام رسانی قدیمی مانند AIM و MSN Messenger است. اگر با این ویژگی آشنایی ندارید،  به صندوق ورودی خود سری بزنید تا یادداشت‌های افراد را مشاهده کنید.

این ابزار در جولای 2022 برای برخی از کاربران اینستاگرام و در دسامبر 2022 برای همه کاربران در سراسر جهان منتشر شد. پس اگر در اینستاگرام خود به این قابلیت دسترسی ندارید، بهتر است اینستاگرام خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

چگونه در اینستاگرام نوت بسازیم؟

برای ایجاد اعلان در اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید:

برنامه اینستاگرام را باز کنید و به دایرکت مسیج بروید.

در بالای صفحه، روی علامت "+" در کنار عکس خود کلیک کنید.

عبارت مورد علاقه خود را در کادر Share what's on your mind بنویسید.

اگر می خواهید تمام فالوورهای شما متن ذکر شده را ببینند، گزینه فالوورها و اگر می خواهید فقط برای دوستانتان نمایش داده شود، گزینه دوستان نزدیک  (Close friend) را انتخاب کنید.

در نهایت برای اشتراک گذاری با افرادی که انتخاب می کنید، روی Share ضربه بزنید.

پس از انجام این کار، دیگران یادداشت شما را تا 24 ساعت در بالای پیام های خود مشاهده خواهند کرد. همچنین می توانید روی یادداشت های فالوور خود کلیک کرده و در قسمت پیام پاسخ خود را بنویسید. پاسخ شما در صندوق ورودی آن ها ظاهر می شود.

نحوه‌‌ی غیرفعال‌کردن نوت اینستاگرام

اگر نمی خواهید از این ویژگی استفاده کنید و می خواهید از نظرات دیگران در پیام دایرکت خود اجتناب کنید، باید گفت متاسفانه اینستاگرام در حال حاضر راه حل مستقیمی برای غیرفعال کردن این ویژگی ارائه نمی دهد. با این حال، درست مانند استوری اینستاگرام، شما می توانید از گزینه Mute Note استفاده کنید.

برای بی صدا کردن نوت خصوصی در اینستاگرام، نوت شخص مورد نظر را چند ثانیه لمس و سپس گزینه Mute Tag را انتخاب کنید. در نهایت برای تایید Mute را انتخاب کنید.

برای Unmute‌ کردن نوت اینستاگرام نیز، به پروفایل شخص مورد نظر بروید و در بخش Following روی Mute ضربه بزنید. و در آخر، کلید روبه‌روی Note را غیرفعال کنید.

امضا : نمونه امضا

تاریخ : 1402/08/06

عنوان ویدیو

عنوان مقاله ها