https://bala24.com/
فاطمه عمرانی

22

مقالات

5

بازخورد

اینستاگرام

راهنمای پنهان کردن وضعیت آنلاین در اینستاگرام

آیا می‌خواهید وضعیت آنلاین خود در اینستاگرام را مخفی کنید؟ در این راهنما، یاد می‌گیرید چگونه به راحتی حضور آنلاین خود را پنهان کنید.


کاربران اینستاگرام می توانند برای حفظ حریم خصوصی خود و جلوگیری از وقفه و دریافت پیام های ناخواسته، وضعیت آنلاین و آخرین بازدید خود را از هر کسی مخفی کنند.
از آنجایی که این قابلیت بسیار مهم است و بسیاری از کاربران تمایل دارند زمان آنلاین خود را از دیگران مخفی کنند، بنابراین در این مقاله قصد داریم ترفند مخفی کردن آنلاین اینستاگرام  را به شما آموزش دهیم.

پنهان کردن آنلاین در اینستاگرام

اینستاگرام به کاربران خود این فرصت را داده است تا وضعیت فعالیت خود را از دید فالوورها و سایر کاربران پنهان کنند، یعنی آنلاین بودن یا نبودن. این شرکت قابلیت Activity Status را در سال 2018 معرفی کرد. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا ببینند افرادی که دنبال می کنند چه زمانی آنلاین یا فعال هستند. این قابلیت به بخش دایرکت اضافه شده است.

در حالی که دانستن زمان آنلاین بودن افراد می تواند مفید باشد، برخی از افراد ممکن است ترجیح دهند این ویژگی را نداشته باشند. به همین دلیل است که اینستاگرام تنظیماتی را ایجاد کرده است که با استفاده از آن می توان آنلاین بودن یا نبودن شما و همچنین زمان آخرین بازدید را پنهان کرد.

اینستاگرام یک اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس است و به دلیل امکاناتی که دارد به یک شبکه اجتماعی تمام عیار تبدیل شده است. در حال حاضر متعلق به متا است و این مجموعه در حال تلاش برای بهبود ویژگی های اجتماعی آن و ارائه پشتیبانی جامع تر است.

اما برخی از ویژگی ها، مانند زمان آنلاین، ممکن است برای همه مناسب نباشد و حریم خصوصی کاربر را به خطر بیندازد. زیرا به مردم کمک می کند تا بدانند دیگران چه زمانی آنلاین هستند. خوشبختانه اینستاگرام راه حلی ارائه کرده است که می تواند این قابلیت را به طور کامل غیرفعال کند.

گزینه نمایش وضعیت آنلاین کاربران در اینستاگرام به طور پیش فرض فعال است. این بدان معنی است که افرادی که کاربر را دنبال می کنند می توانند ببینند که کاربر آنلاین است یا نه. این همچنین برای افرادی که در پیام ها یا همان دایرکت هستند صدق می کند. وقتی این ویژگی را غیرفعال می‌کنید، کاربران دیگر نمی‌توانند ببینند که یک شخص آنلاین است یا نه.

علاوه بر این، ویژگی اکنون فعال "Active Now"  که با دکمه سبز نشان داده شده است، با غیرفعال کردن این گزینه ناپدید می شود.

چگونه آنلاین بودن در اینستاگرام را پنهان کنیم؟

برای غیرفعال کردن و مخفی کردن نشانه آنلاین در اینستاگرام، ابتدا باید به صفحه پروفایل خود بروید و روی نوار منو در بالا کلیک کنید.

و بعد گزینه تنظیمات و حریم خصوصی(Settings and privacy) را انتخاب کنید.

در صفحه بعد به‌قسمت How others can interact with you بروید و گزینه Messages and story replies را انتخاب کنید.

در صفحه بعدی برای پنهان کردن وضعیت آنلاین، روی گزینه نمایش وضعیت فعالیت پیج (Show activity status) کلیک کنید.

و در آخر برای غیرفعال کردن نشانه آنلاین بودن پیجتان، گزینه See Activity Status را خاموش کنید.

به این ترتیب، هیچ کس نمی تواند تاریخ آخرین ورود شما به اینستاگرام را ببیند.

چگونه بفهمم شخصی در اینستاگرام آنلاین است؟

در بالا به نحوه غیرفعال کردن آخرین وضعیت آنلاین در اینستاگرام پرداختیم، اما در صورت فعال شدن این ویژگی، می توانید وضعیت آنلاین دیگران را نیز در اینستاگرام مشاهده کنید. اما چگونه می توان فهمید که شخصی آنلاین است؟

برای اطلاع از آنلاین بودن یا نبودن یک صفحه در اینستاگرام، باید به بخش دایرکت و صفحه پیام پیج مورد نظر مراجعه کنید. سپس، دقیقاً در زیر نام شخص، می توانید ببینید که آن شخص چه زمانی در اینستاگرام آنلاین بوده است.

باید توجه داشته باشید که اگر آن شخص فالوور شما نباشد و شما فالوور او نباشید، از حضور آنلاین او اطلاعی نخواهید داشت.

کلام آخر

در این مقاله از وبسایت بالا 24 به نحوه غیرفعال کردن نمایش وضعیت آنلاین در اینستاگرام می پردازیم و همانطور که مشاهده می کنید این عمل به راحتی قابل انجام است اما دسترسی به گزینه های مرتبط کمی پیچیده است و کمی جستجو می خواهد.

با کمک راهنمای تصویری ارائه شده در بالا، شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن وضعیت آنلاین پیج خود را در اینستاگرام مخفی کرده و تاریخ آخرین حضورتان را مخفی کنید.

یادتان باشد باغیر فعال کردن آنلاینی پیج خود نمی توانید آنلاین بودن بقیه کاربران را مشاهده کنید.

امضا : نمونه امضا

تاریخ : 1402/08/07

عنوان ویدیو

عنوان مقاله ها