https://bala24.com/
فاطمه عمرانی

22

مقالات

5

بازخورد

اینستاگرام

راهنمای فعال‌سازی ریپلای در دایرکت اینستاگرام

آموزش کامل و گام به گام برای فعال‌سازی قابلیت ریپلای در دایرکت اینستاگرام و ارسال پاسخ به پیام‌ها به صورت مستقیم.


برای فعالسازی ریپلای دایرکت اینستاگرام مراحل زیر را انجام دهید:

1. وارد قسمت تنظیمات (settings) در اینستاگرام شوید

2. بر روی گزینه Help کلیک کنید

۳. بر روی گزینه report a problem و سپس something isn’t working کلیک کنید
4- جمله زیر را در جای خالی تایپ کنید:
Hello Unfortunately , I can not reply to Harrow’s message directly . Thank you for checking and solving the problem . thank you
۵. و در آخر send را بزنید.

آموزش جامع و کامل ریپلای دایرکت اینستاگرام

پلتفرم اینستاگرام یک رسانه اجتماعی و تبلیغاتی مهم است. به همین دلیل میلیون ها کاربر از این برنامه به عنوان یک ابزار ارتباطی استفاده می کنند. در قسمت دایرکت این اپلیکیشن می توانید با ارسال متن، تصویر و ویدئو با فالوورهای خود در ارتباط باشید. اما اگر بخواهید مستقیماً به یک پیام خاص پاسخ دهید چه باید کرد؟

با دریافت آپدیت جدید این اپلیکیشن می توانید مستقیما به گزینه ریپلای دایرکت دسترسی داشته باشید. شما با فعال کردن آن می توانید به راحتی با کاربران خود ارتباط برقرار کنید و چند بحث را به شکل همزمان به جلو ببرید. در ادامه آنچه که جهت فعال ‌سازی ریپلای دایرکت اینستاگرام، ریکاوری پیام ‌ها و بستن آن باید عنوان شود را آورده ایم. پس با ما در وبسایت بالا 24 همراه باشید.

دایرکت اینستاگرام کجاست؟

شاید شما به تازگی فعالیت خود را در اینستاگرام شروع کرده باشید یا بخواهید آن را گسترش دهید. در این صورت بهترین راه دایرکت اینستاگرام است که می توانید در آن با کاربران گفتگو کنید. در اینجا دایرکت مسیج (Direct message)، یک گزینه کاربردی است که می توانید یک پیام خصوصی را برای یک یا چند کاربر ارسال کنید.

اما اخیرا گزینه های زیادی به دایرکت اینستاگرام اضافه شده است، که ریپلای کردن دایرکت اینستاگرام، می تواند پرکاربردترین آن باشد؛ برای مشاهده دایرکت برنامه اینستاگرام را باز کنید، در بالا سمت راست نمادی مانند هواپیمای کاغذی وجود دارد. اگر اکانت اینستاگرام خود را به روز کنید، لوگوی مسنجر را خواهید دید. آن را انتخاب کنید و به دایرکت اینستاگرام وارد شوید.

ریپلای کردن دایرکت اینستاگرام

هنگامی که مستقیماً با یک کاربر صحبت می کنید، گاهی اوقات می خواهید به یک جمله خاص در بین پیام ‌های مختلف او پاسخ دهید. ریپلای دایرکت در اینستاگرام به شما کمک می کند تا صحبتی که دارید، واضح تر شود. امکان پاسخگویی مستقیم به یک پیام خاص یکی از مهم ترین ویژگی های آپدیت پلتفرم اینستاگرام است.

اینستاگرام دو روش جهت ریپلای دایرکت در برنامه موبایلی ارائه می ‌دهد؛ برای این کار می توانید پیام مورد نظر را به سمت راست بکشید و روی ریپلای ضربه بزنید یا انگشت خود را چند ثانیه روی پیام مورد نظر نگه دارید تا گزینه reply ظاهر شود.

حال برای پاسخ می توانید پیام خود را تایپ کرده و گزینه Send را انتخاب کنید. اگر در دایرکت اینستاگرام خود گزینه ریپلای را ندارید، آن را در قسمت تنظیمات اپلیکیشن اینستاگرام فعال کنید.

نحوه فعال کردن ریپلای دایرکت اینستاگرام

برای فعال کردن ریپلای دایرکت اینستاگرام به قسمت Profile خود رفته و سه خط بالا سمت راست را انتخاب کنید. سپس به تنظیمات (Settings) بروید و پس از آن به Update Messaging بروید. و پس از آن مراحل زیر را دنبال کنید:

1- برنامه اینستاگرام خود را اجرا کنید و نماد مسنجر را در سمت راست بالای صفحه اصلی انتخاب کنید. یک پیام دایرکت اینستاگرام باز می شود و در صورتی که لوگوی قدیمی یک هواپیمای کاغذی را مشاهده کردید، باید برنامه خود را بروزرسانی کنید.

2- در صفحه دایرکت پیام خود، یک مکالمه را انتخاب کنید.

3- پیامی را که می خواهید به آن پاسخ دهید پیدا کنید و آن را به سمت راست بکشید تا ریپلای دایرکت اینستاگرام ظاهر شود. اگر می‌ خواهید یک پیام‌ را ریپلای کنید، انگشت خود را به سمت چپ بکشید و نماد ریپلای را انتخاب کنید.

4- پس از آن مشاهده می کنید که پیام انتخاب شده به قسمت نوشتن پیام پیوند داده‌ می شود؛  اکنون می توانید پاسخ خود را بنویسید و روی گزینه Send کلیک کنید.

هنگام ریپلای کردن دایرکت اینستاگرام، پیامی که ریپلای شده است در بالای قسمت پاسخ نمایش داده می شود. به این ترتیب همه کاربران به راحتی می توانند ببینند که به کدام پیام ها پاسخ داده اید.

هنگامی که در حال نوشتن پاسخ هستید، می ‌توانید با انتخاب نماد X در پیام پیوند داده شده، آن پیام را جواب ندهید. با این کار پیام لینک داده شده حذف می ‌شود و پیام شما مانند پیام عادی ارسال خواهد شد.

مسئله ای که شاید در مورد ریپلای دایرکت ممکن است پیش بیاید این است که، این گزینه در چت گروهی نیز فعال است یا خیر؛ در این جا اعلام می کنیم که ریپلای دایرکت برای چت خصوصی و گروهی فعال است.

دلیل ریپلای نشدن در دایرکت اینستاگرام

اگر گزینه ریپلای دایرکت را در بخش چت نمی بینید به این دلیل است که برنامه به روز نشده است. اگر فرستنده اکانت اینستاگرام شما را مسدود کرده باشد، نیز ممکن است این مشکل ظاهر شود. در سال 2020، پلتفرم اینستاگرام گزینه «پیام‌رسانی بین برنامه‌ای» را راه‌اندازی کرد. این ویژگی قابلیت ریپلای دایرکت را به این برنامه اضافه کرد.

پس از به‌روزرسانی اینستاگرام، عبارت  Introducing Cross-App Messaging را در قسمت بالای فید اینستاگرام خود مشاهده می‌کنید. آن را اجرا کرده و گزینه Update را انتخاب کنید. در صورتی که امکان ریپلای کردن در دایرکت دریافت نشد، مراحل زیر را طی کنید.

1- وارد پروفایل اینستاگرام خود و قسمت Settings شوید.

2- گزینه  Update Messaging در بالای صفحه را انتخاب نمایید.

3- در این مرحله پیغام a new way to message on Instagram را مشاهده می کنید.

4- سپس گزینه Update را انتخاب نمایید.

بازیابی پیام ها در دایرکت اینستاگرام

اگر از کاربران فعال اینستاگرام هستید، می‌دانید که پیام‌های حذف شده هرگز برنمی‌گردند. اما در آپدیت جدید این اپلیکیشن علاوه بر قابلیت ریپلای کردن دایرکت، قابلیت بازیابی پیام ها را نیز ارائه داده است.

در این آپدیت قابلیت جدیدی به نام Data Download ارائه شده است که از طریق آن کاربران می توانند پیام های حذف شده را بازیابی کنند. از این ویژگی مانند ریپلای دایرکت اینستاگرام استقبال می شود. زیرا کاربران آن را راهی برای بازیابی خاطرات خود می دانند و برخی می توانند از آن برای بازگردانی اطلاعات ارزشمند خود استفاده کنند.

بازیابی پیام ‌های حذف ‌شده دایرکت اینستاگرام

قبل از هر چیز باید اشاره کنیم که این ویژگی جدید دارای محدودیت هایی نیز می باشد. به عنوان مثال، فقط می توانید پیام هایی را دانلود کنید که تا 24 ساعت قبل حذف شده اند. بنابراین، پیام های قدیمی قابل بازیابی نیستند. محدودیت دیگر این است که این ویژگی فقط برای پیام های فردی کار می کند، نه پیام های گروهی.

داده های اینستاگرام پرکاربردترین روش برای بازیابی پیام های پاک شده است. به این ترتیب پیام های حذف شده به ایمیل شما ارسال می شود.  در زیر وبسایت بالا 24 به نحوه ثبت درخواست داده اینستاگرام جهت برگرداندن پیام ‌های حذف ‌شده اشاره کرده است:

1- اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کنید.

2- آواتار پروفایل خود را انتخاب کرده و بر روی گزینه Your activity ضربه بزنید.

3- روی گزینه Download your information کلیک کنید.

4- بر روی گزینه Request Download کلیک کنید و رمز عبور خود را وارد کنید.

5- پس از دریافت ایمیل، گزینه Download Information را انتخاب کرده و به پوشه پیام ها بروید. در آنجا می توانید آرشیو پیام های بازیابی شده خود را پیدا کنید.

یکی دیگر از راه‌های بازیابی پیام‌های حذف شده، حساب کاربری فیسبوک متصل به اینستاگرام است؛ زیرا فیسبوک و اینستاگرام متعلق به شرکت متا هستند و کاربران می توانند اکانت اینستاگرام و فیسبوک خود را به هم متصل نمایند. پس از اتصال این دو حساب، می توانید پیام های دایرکت اینستاگرام خود را در صندوق ورودی فیس بوک خود جستجو کنید.

در این روش وارد اکانت فیسبوک خود شوید و از نصب اپلیکیشن مطمئن شوید. روی برنامه مسنجر در بالا سمت راست ضربه بزنید تا پیام های حذف شده خود را پیدا کنید.

نحوه بستن دایرکت اینستاگرام

پس از یادگیری نحوه ریپلای کردن دایرکت و بازیابی پیام های دایرکت، باید نحوه بستن دایرکت اینستاگرام را نیز بدانید. برخی از کاربران از اپلیکیشن اینستاگرام صرفا برای سرگرمی استفاده می کنند و علاقه ای به تعامل در دایرکت خود ندارند. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید یا نمی خواهید دایرکتی دریافت کنید، بهتر است آن را مسدود کنید.

برای بستن دایرکت خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

1- اپلیکیشن اینستاگرام را باز کرده و وارد حساب کاربری خود شوید.

2- روی آیکون پروفایل در پایین صفحه کلیک کنید تا وارد آن شوید.

3- آیکون سه خط سمت راست در بالای صفحه را بزنید و وارد تنظیمات اینستاگرام شوید.

4- در این صفحه گزینه privacy که با آیکون قفل کوچک مشخص شده است را باز کنید.

5- در صفحه بعد به پایین بروید و گزینه “Messages” را پیدا کنید. با لمس این گزینه وارد صفحه message controls می شوید.

6- در اینجا می توانید تصمیم بگیرید که چه کسی برای شما پیام ارسال کند یا دایرکت پیام خود را ببندید. سپس روی گزینه others on Instagram  کلیک کنید.

7- در صفحه جدید دو گزینه وجود دارد. به طور پیش فرض گزینه Message Requests انتخاب شده و یک تیک آبی دارد.

8. اگر می خواهید دایرکت اینستاگرام را مسدود کنید، گزینه Don’t receive requests را انتخاب کنید و منتظر باشید تا بروز رسانی شود.

با بستن پیام های دایرکت‌ خود، از پیام های ناخوشایند، تبلیغاتی یا کاربران ناشناس راحت خواهید شد. علاوه بر این، به ریپلای کردن دایرکت اینستاگرام خود هم نیازی نخواهید داشت. البته می توانید برای برگشت از حالت مسدودی دایرکت ، میتوانید گزینه Don’t receive requests را خاموش کنید.

کلام آخر

اگر اینستاگرام را با استفاده از لپ تاپ خود اجرا می کنید، همچنان می توانید از قابلیت ریپلای دایرکت اینستاگرام استفاده کنید. برای این کار وارد دایرکت شده و روی نماد سه نقطه افقی در کنار پیام های خود کلیک کنید. اکنون می توانید ریپلای دایرکت اینستاگرام خود را مشاهده و انتخاب کنید.

امضا : نمونه امضا

تاریخ : 1402/11/14

عنوان ویدیو

عنوان مقاله ها