https://bala24.com/
فاطمه عمرانی

22

مقالات

5

بازخورد

اینستاگرام

آموزش کامل تغییر کاور پست اینستاگرام پس از آپلود

آموزش جامع و کاربردی: چگونه پس از آپلود عکس یا ویدیو در اینستاگرام کاور یا نمایه‌ی آن را تغییر دهیم.


 

 

پ اولین چیزی که نظر اکثر کاربران را در اکسپلور اینستاگرام موقع سرچ کردن به خود جلب میکند، یک کاور خوب است. اصولا قبل از اینکه محتوای پست شما توسط کاربران دیده شود، کاور آن با مشاهده تمامی ویژگی های یک کاور مناسب توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است.

 

این باعث می شود که پست شما توسط بسیاری از کاربران دیده شود. حتی اگر به اکسپلورر وارد نشده باشد، کاربران شما ممکن است پست شما را در صفحه اصلی اینستاگرام ببینند و مایلند ببینند که با توجه به کاور زیبایی که برای آن در نظر گرفته اید، چه محتوایی دارد

حالا شاید پستی را در صفحه شخصی خود آپلود کرده باشید و بعد از آپلود متوجه ابعاد اشتباه کاور آن شده باشید یا متن مبهمی برای آن انتخاب کرده باشید، شاید اولین چیزی که به ذهنتان می رسد حذف پست باشد.

باید گفت در این مواقع نیازی به حذف پست نیست، اما تغییر کاور پست اینستاگرام مناسب ترین اقدامی است که بلافاصله بعد از آن می توانید انجام دهید.

کاور پست اینستاگرام

قبل از توضیح در مورد تغییر کاور پست های اینستاگرام لازم است توضیحاتی در مورد کاور پست های این شبکه به شما کاربران گرامی ارائه کنیم. تولید محتوای مناسب یکی از مهمترین موارد در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام است.

اصولاً اکثر کاربران برای اینکه در صفحه شخصی خود رشد خوبی داشته باشند، نیاز به ایجاد محتوای بسیار مفید و جالب دارند.

به طور کلی محتوا به کاربران این امکان را می دهد که با صفحه شخصی شما تعامل بیشتری داشته باشند و به تدریج صفحه شما به یکی از محبوب ترین صفحات در بین دنبال کنندگان تبدیل می شود، به همین دلیل بهترین کاور پست اینستاگرام را برای آن انتخاب کنید.

به همین دلیل باید به کاور پست توجه زیادی داشته باشید و در هنگام ایجاد محتوا کاور پست اینستاگرام را نیز تغییر دهید. در واقع اولین نمایی که کاربران از پست شما می بینند کاور پست اینستاگرام است که بسیار مهم تلقی می شود تا کاربران بیشتری را جذب کنید.

همانطور که گفتیم محتوای کامل و جذابیت در طراحی کاور پست از مهمترین اصول در این شبکه اجتماعی محسوب می شود. طراحی یا تغییر کاور پست اینستاگرام نیز آسان است و تنها کافیست از طریق چند ترفند های طراحی تغییرات لازم را انجام دهید.

ابتدا باید انگیزه خود را از طراحی کاور پست در اینستاگرام مشخص کنید و از این نظر شناخت کافی نسبت به سلیقه کاربران کسب کنید سپس با رعایت تمامی موارد کاور پست اینستاگرام خود را طراحی کنید.

تغییر کاور پست اینستاگرام

برای تغییر کاور پست اینستاگرام ابتدا به صفحه پروفایل خود بروید

پست مورد نظر خود را برای تغییر کاور آن انتخاب کنید

روی گزینه سه نقطه در سمت راست صفحه کلیک کنید

از صفحه ایجاد شده بر روی گزینه Edit کلیک کنید

بر روی گزینه Edite cover ضربه بزنید

و با کلیک بر روی گزینه Add from camera roll  کاوری که مدنظرتون هست رو انتخاب کنید

و در آخر گزینه Done  رو بزنید

دلایل استفاده از کاور اینستاگرام

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، کاور پست اینستاگرام نمایی از پست شما است که محتوا و موضوع اصلی آن را بیان می کند. به عنوان مثال، اگر می خواهید پستی را در این شبکه به اشتراک بگذارید، ممکن است بخواهید توضیحات لازم را در اسلایدهای مختلف ارائه دهید.

در چنین مواردی، نباید انتظار داشته باشید که کاربران محتوای تولیدی شما را به طور کامل بخوانند. پس بهتر است عنوانی را برای مطالب انتخاب کنید که حاوی جزئیات لازم برای کاور پست باشد. به عبارت ساده، کاربران از موضوعی استقبال بیشتری می کنند که مورد پسندشان باشد و طراحی و محتوای عالی داشته باشد.

فرقی نمی کند که محتوای جذاب شما به صورت ویدیو یا حتی تصویر ارائه شود، اما مهم است که کاربر در حین تماشای آن موضوع اصلی آن را بفهمد و اگر از محتوا خوشش آمد، تا انتها آن را ببیند. دقت داشته باشید که برای دیده شدن بهتر محتوا ، به یک کاور جذاب نیاز دارید که علاوه بر کاربردی بودن آن ، بسیار گیرا باشد.

مشخصه های بهترین کاور برای ورود به اکسپلور اینستاگرام

اگر می‌خواهید قبل از تغییر کاور پست اینستاگرام خود طرح‌های مناسبی در آن ایجاد کنید، باید ویژگی‌هایی را که به جذاب تر شدن کاور شما کمک میکند را بشناسید. بنابراین، در این بخش، ویژگی های اصلی را که کاور شما را جذاب می کند میپردازیم که عبارت اند از :

کاربرد رنگ مناسب:

استفاده از مناسب ترین رنگ در طراحی کاور پست های اینستاگرام اولین چیزی است که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد. به زبان ساده، باید رنگی را انتخاب کنید که کاور پست شما را جذاب تر کند.

به طور کلی انتخاب رنگ نباید به چشم کاربر آسیب بزند اما در این طراحی باید از رنگ هایی استفاده شود که بیشترین توجه کاربر را به خود جلب میکند یا به عبارتی به چشم می آید

کاربرد تصاویر مربوط به پست:

استفاده از تصاویر مرتبط در طراحی کاور پست موضوع مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد. گاهی اوقات تغییر کاور پست های اینستاگرام تنها به منظور جذب کاربران بیشتر از تصاویر ناهماهنگ و متناقض استفاده می شود که نتیجه خاصی را به دنبال ندارد.

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، فالوورهای شما بیشتر بر اساس علایق خود پست ها را دنبال می کنند. به این ترتیب، اگر کاور یا پست شما مطابقت نداشته باشد، کاربر پست های دیگر را در اکسپلورر اینستاگرام جستجو می کند.

به ویژه، باید از تصاویر مرتبط را در صفحات تخصصی استفاده کنید تا دنبال کنندگان بتوانند پست های شما را پیدا کنند. به یاد داشته باشید که منابع زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای دانلود تصاویر با کیفیت بالا و مرتبط استفاده کنید.

به کارگیری از تصویر های جذاب:

علاوه بر استفاده از تصاویر مرتبط، تصاویر شما باید برای کاربر بسیار جذاب باشد. در عین حال جذابیت و مرتبط بودن تصاویر مهمترین شرایط برای جلب توجه کاربران و دستیابی به بهترین نتیجه است. به عنوان مثال، کیفیت تصاویر در زمینه تکنولوژی و فان بودن تصویر در زمینه سرگرمی، جذابیت طراحی کاور پست اینستاگرام شما را دو چندان می کند.

به کارگیری از کادر یا فضای خالی برای طراحی:

اگر قالب منحصربفردی برای پست‌های خود دارید و روزانه با آن محتوا خود را منتشر می‌کنید، استفاده از کادر یا فضای خالی بهترین راه است. در برخی موارد، تداخلی بین پست ها بوجود می آیدکه یافتن آن برای مخاطبان بسیار دشوار است. به این ترتیب، اگر پست منتشر شده شما دارای فضای خالی باشد، درک آن برای کاربران آسان تر است.

طراحی ساده کاور:

احتمالاً با صفحاتی که دارای کاور های بسیار گیج کننده هستند مواجه شده اید. این امر باعث می شود که کاربران مطالب شما را به خوبی درک نکنند و در برخی موارد مطالب شما را چندین بار بخوانند، بهترین و موثرترین راه در این شرایط تغییر کاور پست اینستاگرام است.

طراحی خلاقانه کاور:

سعی کنید کاور پست اینستاگرام خود را به روشی کاملاً خلاقانه طراحی کنید. توصیه می شود در صورت تمایل به تولید محتوا به صورت ساده و منظم از انجام این کار خودداری کنید. زیرا برخی از صفحات این کار را به روش حرفه ای تری انجام می دهند.

طراحی خلاقانه به کاربران دید بهتری از صفحه شما می دهد و به این ترتیب تعامل بیشتری را به دست می آورید. باید به تدریج پست های زیبا اما حرفه ای با هدف بهترین بودن ایجاد کنید. در واقع برای دستیابی به کاربران بیشتر، خلاقیت و تخیل در طراحی کاور پست اینستاگرام مسیر فوق را برای شما کوتاه می کند.

طراحی خلاقانه به کاربران دید بهتری از صفحه شما می دهد و به این ترتیب تعامل بیشتری را به دست می آورید. باید به تدریج پست های زیبا اما حرفه ای با هدف بهترین بودن ایجاد کنید. در واقع برای دستیابی به کاربران بیشتر، خلاقیت و تخیل در طراحی کاور پست اینستاگرام مسیر فوق را برای شما کوتاه می کند.

به کارگیری از فونت مناسب و خوانا:

یکی دیگر از مواردی که می خواهید کاور اینستاگرام خود را تغییر دهید، استفاده از فونت خوانا است تا در هنگام خواندن مطالب برای کاربران مشکلی ایجاد نکند.

البته برای رسیدن به یک نتیجه خوب باید علاوه بر فونت به bold و سایز آن نیز توجه کرد. به این ترتیب یک فونت بسیار خوانا در کنار ظاهر گرافیکی کمک زیادی به طراحی کاور پست شما خواهد کرد.

استفاده از بهترین عنوان:

اگر می خواهید فالوور بیشتری جذب کنید، بهتر است از یک تیتر مناسب در طراحی کاور اینستاگرام خود استفاده کنید. در واقع عنوانی که محتوای پست شما را بیان می کند باید به اندازه کافی جذاب باشد تا کاربران بیشتری را جذب کند. بهتر است توضیحات کوتاهی را به همراه عنوانی که برای محتوای خود انتخاب کرده اید قرار دهید تا به کاربر درک بهتری از آنچه باید بیاموزد، ارائه دهد.

در پایان لازم به ذکر است که ایده گرفتن از سایر کاورهای پست اینستاگرام و طراحی بر اساس سایز استاندارد آن از دیگر مواردی است که باعث عملکرد بهتر و افزایش چشمگیر پست شما برای شانس ورود به اکسپلور اینستاگرام می شود.

 

 

امضا : نمونه امضا

تاریخ : 1402/09/10

عنوان ویدیو

عنوان مقاله ها