https://bala24.com/
فاطمه عمرانی

22

مقالات

5

بازخورد

اینستاگرام

آشنایی با علامت ماه در اینستاگرام و روش‌های فعالسازی کوایت مود

در این مقاله، نحوه استفاده از علامت ماه در اینستاگرام و روش‌های فعالسازی کوایت مود را به شما آموزش می‌دهیم.


اینستاگرام یک اپلیکیشن محبوب در بین کاربران در سراسر جهان است و اکثر افراد روزانه زمان زیادی را صرف این اپلیکیشن می کنند. البته اگر لحظه ای گوشی خود را کنار بگذارید، هشدارها و نوتیفیکیشن ها همیشه شما را ترغیب می کنند تا گوشی خود را چک کنید. به همین دلیل ممکن است برخی افراد به دنبال راه حلی برای کاهش زمان استفاده از اینستاگرام و مدیریت بهتر وظایف روزانه خود باشند.

اینستاگرام به عنوان یک اپلیکیشن پرکاربرد در میان سایر پیام رسان ها، همواره در تلاش است تا با ارائه قابلیت ‌ها و امکانات جدید، تجربه کاربری خود را بهبود بخشد. به تازگی این پلتفرم قابلیت جدیدی به نام حالت ماه اینستاگرام یا Quiet Mode را معرفی کرده است که به کاربران اجازه می دهد تا از شر نوتیفیکیشن های اینستاگرام خلاص شوند و برای مدتی از فضای مجازی فاصله بگیرند. اگر از خود می‌پرسید که علامت ماه در دایرکت اینستاگرام چیست، در این مقاله به طور کامل به این سوال پاسخ خواهیم داد.

علامت ماه در اینستاگرام چیست؟

حالت آرام یا کوایت مود با هدف افزایش تمرکز، افزایش آرامش و محدود کردن استفاده از اینستاگرام اضافه شده است. وقتی حالت بی صدا فعال می شود، وضعیت شما از فعال به غیرفعال تغییر می کند. اعلان‌های شما بی‌صدا می‌شوند و افرادی که به شما پیام می‌دهند پیامی با عنوان “wasn’t notified about this message quiet mode” دریافت می‌کنند. به این ترتیب، آنها می بینند که اعلان های شما بی صدا شده است و فوری پاسخی دریافت نخواهند کرد.

این ویژگی گزینه خوبی برای کسانی است که می خواهند استفاده خود از اینستاگرام را کاهش دهند یا زمان خود را بهتر مدیریت کنند.
هنگامی که حالت ماه اینستاگرام را فعال می کنید، نماد ماه در کنار پروفایل اینستاگرام شما ظاهر می شود و همه دوستانتان را از آن مطلع می کند.

نحوه فعال کردن حالت ماه در اینستاگرام

ویژگی quiet mode اینستاگرام به کاربران این امکان را می دهد که تا زمانی که می خواهند از نوتیفیکیشن ها و محتواهای دریافت شده در اینستاگرام خود دور بمانند و از زمان خود نهایت استفاده را ببرند. آنها حتی می توانند یک دوره زمانی دلخواه را تعیین کنند تا در این زمان ها هیچ اعلانی دریافت نکنند. در زیر نحوه فعال کردن کوایت مود اینستا را به شما آموزش می‌دهیم.

ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام را باز کرده و وارد حساب کاربری خود شوید.

در صفحه پروفایل، روی سه خط افقی در بالای صفحه ضربه بزنید.

به «تنظیمات و حریم خصوصی» “Setting and privacy ” بروید، و گزینه «اعلان» “Notification” را انتخاب کنید.

گزینه “Quiet Mode” را انتخاب کنید.

تیک آن را فعال کنید

پس از فعال کردن این ویژگی، آیکون هلال ماه در اینستاگرام شما ظاهر می شود و دنبال کنندگان شما را مطلع خواهد کرد. و همانطور پس از خاموش کردن حالت ماه اینستاگرام، یک نمای کلی از اعلان‌هایی که از دست داده‌اید نیز دریافت خواهید کرد.

تنظیم خودکار حالت ماه در اینستاگرام

برای اینکه آیکون ماه به طور خودکار در کنار پروفایل اینستاگرام شما فعال شود، باید وارد تنظیمات اینستاگرام شوید. سپس بر روی "Notifications" ضربه بزنید و “Quiet Mode” را انتخاب کنید. در مرحله بعد، در بخش “Turn on automatically”، زمانی را برای فعال شدن حالت بی‌صدای اینستاگرام خود تعیین کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید اکانت اینستاگرام شما از ساعت 9 صبح تا 5:00 صبح در حالت بی صدا باشد، باید “From 21” و “To 5” را در این قسمت وارد کنید. توجه داشته باشید که فقط به مدت 12 ساعت می توانید اعلان های خود را بی صدا کنید و امکان تنظیم آنها برای مدت طولانی تری وجود ندارد.

نحوه متوقف کردن تمامی اعلان ها

یکی از مواردی که باید به آن اشاره کنیم این است که شاید شما بخواهید فقط یک مرتبه برنامه اینستاگرام خود را بر روی حالت بی صدا بگذارید. در این صورت پس از ورود به قسمت «اعلان ها» ”Notification“، گزینه «توقف همه» “Pause all”، را انتخاب کنید. سپس می‌توانید از بین گزینه های پیش رو یک مورد را انتخاب نمایید. با انجام این مراحل حالت ماه اینستاگرام فعال می شود و هر زمان که بخواهید می توانید از اعلانات و محتوا های دریافت شده در اینستاگرام خود دور بمانید. با فعال سازی این قابلیت از زمان خود در اینستاگرام بهترین استفاده را خواهید کرد و می توانید روی موارد مهم تری تمرکز کنید.

چگونه حالت ماه در اینستاگرام را خاموش کنیم؟

اگر می خواهید حالت ماه اینستاگرام را خاموش کنید، دو گزینه دارید. ابتدا می توانید آن را برای 24 ساعت آینده رد کنید یا آن را به طور کامل خاموش کنید.

اگر فعلا رد شوید، پس از حدود 24 ساعت به طور خودکار برمی گردد. اما اگر آن را خاموش کنید، تا زمانی که تصمیم به روشن کردن مجدد آن بگیرید، خاموش می ماند.

کوایت مود اینستا برای چه افرادی مناسب است؟

اگر می‌خواهید زمان خود را بهتر و بیشتر مدیریت کنید و می‌خواهید مخاطبانتان بدانند که نوتیفیکیشن دریافت نمی‌کنید، می‌توانید از حالت ماه یا حالت خاموش اینستاگرام استفاده کنید. علاوه بر این، متا اعلام کرد که این ویژگی را برای کاربران جوان‌تر، گاهی اوقات به درخواست نوجوانانی که می‌خواهند برای خود وقت بگذارند یا به دنبال راه‌های بیشتری برای تمرکز در شب، هنگام مطالعه یا مدرسه هستند، معرفی کرده است.که بیشتر از این اپلیکیشن به عنوان پیام رسان استفاده می‌کنند.

کلام آخر

حالت ماه اینستاگرام یک انتخاب هوشمندانه است که به شما امکان می دهد در محیطی آرام و بدون مزاحمت با دیگران ارتباط برقرار کنید.

با فعال کردن quiet mode ، می‌توانید بدون توجه به اعلانات غیر ضروری، پست ‌ها و استوری ها را مشاهده کنید، صفحات جدید را در اکسپلورر ببینید و با دوستان و خانواده ارتباط برقرار کنید. این قابلیت به شما این امکان را می دهد که پیام ها را در زمانی که تعیین کرده اید بخوانید و به آنها پاسخ دهید.

و در نهایت، حالت ماه اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که از این پلتفرم به روشی هوشمندانه و متعادل استفاده کنید.

زمانی که به آرامش و استراحت نیاز دارید، می‌توانید علامت ماه کنار پروفایل اینستاگرام خود را فعال کنید و تعادل را در زندگی آنلاین و آفلاین خود حفظ کنید و به بهبود روحیه و خلاقیت خود کمک کنید

امضا : نمونه امضا

تاریخ : 1402/11/08

عنوان ویدیو

عنوان مقاله ها