https://bala24.com/
فاطمه عمرانی

22

مقالات

5

بازخورد

اینستاگرام

چگونه کانال اینستاگرام بسازیم؟

چگونه یک کانال اینستاگرام ایجاد کنیم؟ چه کسی به این ویژگی دسترسی دارد؟ در این مقاله به همه این سوالات پاسخ خواهیم داد.


تصور کنید که دایرکت اینستاگرام چقدر شلوغ می شود اگر مجبور شوید برای همه دنبال کنندگان خود به صورت جداگانه پیام ارسال کنید! اینجاست که کانال‌های پخش اینستاگرام وارد عمل می‌شوند و یک روش ارتباطی یک طرفه آسان را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. بنابراین اگر فالوورهای آنها فوراً شروع به اظهار نظر یا پاسخ کنند، سروصدا زیادی به پا نمی شود.


مارک زاکربرگ، خالق شبکه های اجتماعی محبوب فیس بوک و اینستاگرام، در فوریه گذشته از اضافه شدن کانال در اینستاگرام خبر داد. قابلیتی که مدت هاست در تلگرام وجود داشته و حالا کاربران اینستاگرام از آن بهره مند شده اند.


کانال های اینستاگرام عملکردی مشابه کانال های تلگرامی دارند که در آن کاربران می توانند یک کانال یک طرفه ایجاد کنند و ویدیوها، مقالات، پادکست ها و پست های مختلف را با اعضای کانال به اشتراک بگذارند. مانند تلگرام، اعضا می توانند با استفاده از React به پست ها پاسخ دهند یا در نظرسنجی شرکت کنند.


همه ما کمتر در مورد اینستاگرام می دانیم و دوست داریم یک حساب کاربری اینستاگرام ایجاد کنیم.در این مقاله نحوه ایجاد کانال اینستاگرام و عضویت در کانال های محبوب را به شما آموزش می دهیم.
 

کانال اینستاگرام چیست و چگونه کار می‌کند؟

 

کانال پخش اینستاگرام برای اولین بار در فوریه 2023 معرفی شد، یک ابزار جدید اینستاگرام است که به سازندگان محتوا کمک می کند تا ارتباط خود را با فالوورهای خود عمیق تر کنند. این ویژگی در حال حاضر فقط برای اینستاگرام در دسترس است. اما متا امیدوار است که کانال های پخش را برای زیر شاخه های دیگر خود از جمله فیس بوک و فیس بوک مسنجر راه اندازی کند.


به نظر می رسد متا قصد دارد با افزودن این قابلیت، کاربران بیشتری را به استفاده از اینستاگرام ترغیب کند و از کانال های تلگرامی به اینستاگرام بازدیدکننده جذب کند. زیرا بسیاری از تولیدکنندگان محتوا علاوه بر اکانت اینستاگرام در کانال های تلگرام نیز فعال هستند.


معمولا وقتی شخصی کانالی در اینستاگرام راه اندازی می کند و اولین پیام خود را برای مخاطبان خود به اشتراک می گذارد، فالوورهای او اعلان ایجاد کانال جدیدی دریافت می کنند و می توانند در آن عضو شوند.


هر کسی می‌تواند یک کانال استریم پیدا کند و محتوای آن را تماشا کند. با این حال، فقط افراد تعیین شده و دنبال کنندگان پیش فرض می توانند به کانال بپیوندند. علاوه بر این، اعضای کانال به جز اطلاعیه های دعوت، هیچ اعلان دیگری از کانال پخش دریافت نمی کنند، مگر اینکه عضو کانال باشند.


با عضویت در یک کانال، هر زمان که سازنده مطلب جدیدی را آپلود کرد به شما اطلاع داده می شود و در صورت تمایل می توانید کانال را مسدود کنید و اگر مطالب را دوست ندارید کانال را ترک کنید.

 

چگونه یک کانال اینستاگرام ایجاد کنیم؟

 

برای ایجاد کانال در اینستاگرام، به دایرکت بروید و سپس روی نماد مداد در گوشه سمت چپ بالا ضربه بزنید. اگر این قابلیت برای شما فعال باشد، گزینه ای به نام Create a broadcast channel را در بالای صفحه مشاهده خواهید کرد.

در صفحه بعد پس از انتخاب Get started می توانید نام کانال را انتخاب کنید. در قسمت Audience (مخاطبین) می توانید مشخص کنید که چه افرادی می توانند به کانال بپیوندند. اگر می خواهید لینک کانال شما برای کاربران در بیو اینستاگرام شما قابل مشاهده باشد، Show channel on profile را فعال کنید.

پس از ایجاد یک کانال، به اشتراک گذاری اولین پست خود، یک اعلان برای افراد مشخص شده ارسال می کند و از آنها دعوت می کند تا به کانال جدید شما بپیوندند.
 

چه کسانی می‌توانند کانال اینستاگرام ایجاد کنند؟

 

حال این سوال پیش می آید که آیا تمامی کاربران اینستاگرام می توانند به این قابلیت دسترسی داشته باشند؟ به گفته زاکربرگ، به نظر می رسد همه کاربران بتوانند از چنین قابلیتی استفاده کنند. اما زمان آن مشخص نشده است.


در حال حاضر این ویژگی تنها برای برخی از کاربران در کشورهای مختلف از جمله ایالات متحده در دسترس است. همچنین این احتمال وجود دارد که قبل از اینکه همه کاربران بتوانند از امکان ایجاد کانال اینستاگرام استفاده کنند، ابتدا در اختیار افراد مشهور و تولیدکنندگان محتوا قرار گیرد.


بنابراین، تعجب آور نیست اگر این ویژگی را در برنامه اینستاگرام خود مشاهده نکنید. زیرا هنوز افراد زیادی منتظر این ویژگی هستند.

 

چگونه عضو کانال اینستاگرام شویم؟

 

برای عضویت در کانال اینستاگرام باید به لینک ایجاد شده دسترسی داشته باشید. اگر صفحه خاصی را فالو کرده باشید، به محض ایجاد کانال توسط شخص مورد نظر، برای شما اعلان برای عضویت در کانال ارسال می شود. همچنین افراد پس از ایجاد کانال معمولا لینک مربوطه را در پروفایل خود قرار می دهند تا افراد با کلیک بر روی لینک وارد کانال شوند. اگر نام کانال مورد نظر را می دانید، می توانید آن کانال را مستقیماً در قسمت جستجو بدون مراجعه به صفحه هر شخص پیدا کنید.
پس از یافتن و فشردن لینک وارد کانال مذکور می شوید. با انتخاب گزینه پیوستن به کانال پخش (Join broadcast channel)، به فهرست کانال‌ها در دایرکت اضافه خواهد شد و از‌این‌پس می‌توانید محتوای کانال را به‌راحتی مشاهده کنید.

چگونه عضو کانال اینستاگرام شویم؟

امضا : نمونه امضا

تاریخ : 1402/08/06

عنوان ویدیو

عنوان مقاله ها