https://bala24.com/
فاطمه عمرانی

22

مقالات

5

بازخورد

اینستاگرام

اینستاگرام در چه سالی وارد وارد ایران شد

در تاریخ سوم ماه آوریل سال ۲۰۱۲ نسخه اندروید برنامه اینستاگرام منتشر شد


اینستاگرام در چه سالی وارد وارد ایران شد ؟

 

اینستاگرام در چه سالی وارد ایران شد؟ خب قبل از اینکه پاسخ این پرسش را بدهم میخواهیم برگردیم به چند قرن گذشته اهمیت و وجود این شبکه اجتماعی را بیشتر بدانیم.

در قرن شانزدهم دورانی که رئیس جمهور آمریکا آبراهام لینکلن بود .

در حادثه ای تروریستی در فورد تیاتر در واشنگتن دی سی هنگام تماشای نمایش جان وایلکز کشته شد، خبر این حادثه ناگهانی از آمریکا تا انگلستان حدود 40 روز طول کشید تا به دست سران آنان برسد .

و این یعنی روسای جمهور و رهبران بسیاری از کشورها، مراسم 40 ام مرحوم رو هم از دست دادند.

 

اینستاگرام در چه سالی وارد وارد ایران شد

 

 

اهمیت پیدایش شبکه های اجتماعی

 

این موضوع رو برای این انتخاب کردم که در خصوص اهمیت شبکه های اجتماعی و تاثیرات مهم آن صحبت کنم .

یکی از دلایل مهم این شبکه اجتماعی سرعت بالای انتقال اطلاعات و داده ها و اخبار هست.

به طور مثال اگر آن حادثه تروریستی در سال 2018 رخ میداد بی شک اولین خبرها، اولین تصاویر و اولین ویدیوها کمتر از چند دقیقه به کل دنیا مخابره میشد.

از روی دیگر تاثیرات اجتماعی که شبکه های اجتماعی محبوب، همچون اینستاگرام دارند را نمی شود دست کم گرفت. برای اثبات این موضوع میخواهم یک اتفاق مهم که در شبکه های اجتماعی اخیرا رخ داد را بازگو کنم.

 

چندی پیش خبر اعدام جوانی که به صورت غیرعمد مرتکب قتل دوستش شده بود در بین تمام بلاگر ها و اینستاگرامر ها دست به دست چرخید.

در این میان یکی از فعالین اینستاگرام قصد کمک به آن جوان را پیدا کرد که بتواند هزینه دیه رو پرداخت کند .

آن شخصی که قصد کمک به آن جوان را داشت شروع کرد به اعلام  کمک مردمی و کمتر از 4 ساعت مبلغ مورد نظر را جمع آوری شد.

و با کمک های مردمی این جوان از خطر اعدام رهایی یافت. شاید کمتر کسی باور کند که تاثیر شبکه های اجتماعی بعنوان یک رسانه مردمی که با مدیریت خود مردم پیش می رود تا این اندازه تاثیر گذار باشد و حتی با اختلاف از رسانه های دیگر همچون تلویزیون و رادیو پیشی بگیرد و چنین تاثیری و با چنین سرعتی بگذارد.

 

اتفاقات مهم دیگری که در اینستاگرام شاهد هستیم مانند : تجاوزها ، نژادپرستی ها ، سیاست های اشتباه ، کودک آزاری و موارد بیشتر که توسط خود مردم رهبری و مدیریت شده  رخ داده که قطعا با بسیاری از آنها کم و بیش آشنا هستید که این موضوع اهمیت ظهور شبکه های اجتماعی چون اینستاگرام را نشان میدهد.

 

اهمیت پیدایش شبکه های اجتماعی

 

 

تاریخچه اینستاگرام

 

اینستاگرام در سال 2010 برای اولین بار توسط کوین  سیستروم و دوست و همکارش مایک کرگر رونمایی شد و به قدری طرفدار پیدا کرد که تا سال 2012 به 100 میلیون کاربر رسید. این روند ادامه یافت تا در سال 2014 به 300 میلیون کاربر دست پیدا کرد.

سازندگان Instagram کوین سیستروم (Kevin Systrom) و مایک ککه ریگر  (Mike Krieger)می باشند.که این دو فرد بر روی پروژه ای چند منظوره به نام burbn فعالیت داشتند.

که این پروژه burbn در زمینه عکاسی با موبایل بود.

و از انجایی که ایک بر این باور بود که این پروژه شباهت هایی به برنامه فوراسکوئر foursquare دارد اما این در حالی بود که این پروژه می توانست ویژگی های بیشتری را شامل شود و از این رو تمرکز پروژه burbn به جهت اشتراک گذاری عکس ها ادامه پیدا کرد.

در آن زمان خیلی از همکاران مارک و مدیران فیسبوک این میزان سرمایه گذاری را دیوانه کننده دانستند اما پیشرفت عجیب اینستاگرام با مدیریت مارک زاکربرگ و رسیدن به حدود 1 میلیارد کاربر خبر از هوش بالای مارک زاکربرگ و دست کم گرفتن وی توسط سهام داران فیسبوک را می داد.

 

 

تاریخچه اینستاگرام

 

اینستاگرام در چه سالی وارد ایران شد

 

از همان سالهای ابتدایی اینستاگرام هم در نسخه های اندرویدی و هم در نسخه های  IOS عرضه شده بود بین مردم ایران نیز رایج شد.

اینستاگرام در سال 2012 محبوبیت خود را به درست آورد . و رفته رفته یکی ازپرکاربردترین شبکه های اجتماعی بعد از تلگرام محسوب شد.

به طوری که در سال 2018 حدود 40 میلیون نفر در اینستاگرام فعالیت میکرد .

 

اینستاگرام در چه سالی وارد ایران شد

امضا : نمونه امضا

تاریخ : 1402/07/27

عنوان ویدیو

عنوان مقاله ها